دریافت فایل با موضوع-تحقیق در مورد گندم 15 ص -

در این پست قصد معرفی فایل .تحقیق در مورد گندم 15 ص . را داریم با ما همراه باشید./تحقیق در مورد گندم 15 ص ,گندم 15 ص,دانلود تحقیق در مورد گندم 15 ص ,گندم,15,ص/تحقیق در مورد گندم 15 ص /1601158/qy

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 15 صفحه

قسمتی از متن .doc :

فهرست مطالب

مقدمه ………………………………………………………..…………………………………………….. 1

نواحي كشت گندم در دنيا……………………………..…………………………………….. 2

گندمهاي تك دانه ……………………………………..…………………..………………………… 4

گندمهاي معمولي …………………………………………………………..………………………… 4

دوروم ………………………………………………………..………………………….……………………… 5

ارقام گندم …………………………………………………..……………………..………………………… 6

تركيبات شيميايي دانه گندم ………………………………………..………………………… 7

ارزش غذايي آرد گندم ………………………………..………………..………………………… 9

ژنتيك گندم ………………………………………………………………………..………………………… 9

تقسيم ميتوزي ……………………………………………………..……………..………………………… 11

تقسيم ميوزي يا تقسيم با كاهش كروموزومي ……….………………………… 15

مراحل مختلف ايجاد يك بيماري …………………………………………………………… 17

حفاظت گياه وپيشگيري …………………………………………………..………………………… 18

انتخاب محل كشت …………………………………………………………….………………………… 19

دانشگاه آزاد اسلامي واحد ميانه

موضوع تحقيق :‌

منابع ومآخذ :

گندم

تأليف : دكتر هادي كريمي ( مركز نشر دانشگاهي تهران )

زراعت غلات

تأليف :‌ قربان ندرمحمدي ـ عطاءاله سيادت وعلي كاشاني

( محل نشر اهواز )

بنام خدا

مقدمه :

گندم معمولي در محدوده وسيعي از شرايط آب وهوايي جهان رشد مي‌كند ودر حقيقت اين گياه سازگارترين گونه هاي علات است . زمينهاي زيادي در سرتا سر جهان در مقايسه با ساير گياهان زراعي به كشت آن اختصاص داده شده است . زيرا گندم غذاي اصلي انسان است كه بطور مستقيم مورد مصرف قرار مي‌گيرد . باين ترتيب سطح كشت وتوليد جهاني آن از ساير محصولات بيشتر است . گر چه احتمالاً برنج ماده اصلي غذاي نفوس بيشتري را تشكيل مي دهد گندم منبع اصلي كربوهيدرات غذاي انسان را تشكيل داده واز لحاظ تهيه نان وارزش نانوايي آرد هيچيك از غلات انسان را تشكيل داده و از لحاظ تهيه نان وارزش نانوايي آرد هيچيك از غلات بپاي آرد گندم نمي رسد . بخاطر داشتن بافت همبندي گلوتن گندم خاصيت نانوايي آن داراي ارزش بسيار بالايي است . كيفيت گلوتن گندم بستگي به ژنوتيپ گندمها دارد و هم اين صفت است كه آرد گندم را ممتاز مي نمايد . برخلاف هرغله ديگري ، گلوتن گندم قادر است ور آمدن خمير را از طريق تشكيل سلولهاي كوچك گاز ونگه داشتن گاز كربنيك تشكيل شده در اثر تخمير به انجام برساند در هرحال مصرف نانهايي كه خميرشان تخمير حاصل مي كنند ويا آنهايي كه نمي كنند از قرنها پيش وشايد در دوران قبل از تاريخ ثبت شده ومورد استفاده قرار مي گرفته است .

نواحي كشت گندم در دنيا :

گندم بدليل دارا بودن ويژگيهاي ژنتيك متفاوت ، انعطاف پذيري فنوتيپها و ژنوتيپها وداشتن ارقام مختلف ، تقريباَ در تمام دنيا كشت مي گردد . گندم گر چه يك گياه منطقه معتدله است امام در مناطق مختلف آب و هوايي كشت مي شود . گندم بين 30درجه الي 60 درجه عرض شمالي و 27 درجه تا 40 درجه عرض جنوبي قابل كشت است . گندم همچنين تا ارتفاع 3500 – 3000 متري از سطح دريا ودر تبت تا ارتفاع 4270- 4570 متري كشت مي گردد عواملي كه موجب توسعه كشت گندم در دنيا مي‌گردد عبارتند از آب وهوا وخاك وشرايط اقتصادي مهمترين عواملي آب وهوائي عبارتند از درجه حرارت ، ميزان بارندگي ، نور .

حـرات : حداقل‌درجه حرارت جهت‌رويش‌گندم 3 الي0C 4 (صفر فيزيولوژي‌گياهي ) اپتيو حدود 0C 25 وحداكثر آن در حدود 0C 30 - 22 مي باشد .

رطوبت : گونه هاي گندم مي تواند در مناطق رشد كند كه ميزان بارندگي ساليان آنها بين 1750 – 250 ميلي متر باشد اما حدود 4/3 سطح زير كشت گندم در مناطقي قرار دارند كه بارندگي ساليانه آنها بين 875 – 375 ميلي متر است .

نور : شدت و طيف نور بر روي گسترش وپراكندگي گندم دردنيا نيز موثر مي باشد . گندم گياهي روز بلند است ممكن است در روزهاي با طول 8 ساعت نيز گل كند ولي روزهاي بلند گل كردن



مطالب دیگر:
📜اقدام پژوهی: چگونه توانستم فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان در جهت پیشبرد یادگیری هر📜اقدام پژوهی: چگونه دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی رابه کارگروهی یا همیاری در کلاس علاقه مند کنم ؟📜اقدام پژوهی: چگونه توانستم دانش اموزان را به نماز و فرائض دینی جذب نمایم📜اقدام پژوهی: چگونه توانستم خط نوشتاری مهدیه را بهبود بخشم؟📜چگونه توانستم با جذاب ساختن کلاس دانش آموزان پایه هشتم را در یادگیری مفاهیم درس زبان انگلیسی یار📜اقدام پژوهی: چگونه توانستم استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشانویسی بالفعل کنم ؟📜اقدام پژوهی: چگونه وضعیت انضباطی دانش آموزان پایه دوم راهنمایی را بهبود بخشیدم📜اقدام پژوهی: چگونه كلاس تاريخ را با نشاط و جذاب کردم؟📜اقدام پژوهی: چگونه توانستم به دانش آموزم پروانه در زمینه یادگیری درس تاریخ کمک کنم📜اقدام پژوهی: راه حل ها و راهکارهای اصلاح رفتارهای غیرمتعـارف و نابهــنجار دانش آمــوزان📜چگونه توانستم با آموزش روش حل مساله مهارت شاگردانم را در حل مسائل رياضي پايه دوم ابتدايي بهبود ب📜اقدام پژوهی: چگونه توانستم مهارت نوشتن رادر دانش آموزان پایه دوم تقویت کنم📜اقدام پژوهی: چگونه توانستم دانش آموزانم را به یادگیری درس حرفه و فن ترغیب کنم ؟📜اقدام پژوهی: چگونه اضطراب دانش آموزپایه سوم را در ساعت حرفه و فن کاهش دادم؟📜اقدام پژوهی: چگونه می توانم با استفاده کامپیوتر میزان فراگیری دانش اموزانم را در درس کار وفن اور📜اقدام پژوهی: چگونه مي توانم با كمك درس انشا تفكر خلاق را در فراگيرانم بهبود ببخشم📜اقدام پژوهی: چگونه مي توان رعايت بهداشت مدرسه را در دانش آموزان تقويت كرد؟📜اقدام پژوهی: چگونه توانستم کلاس درس علوم تجربی را برای فراگیرانم شاد و جذاب نمایم؟📜اقدام پژوهی: چگونه بازیهای کامپیوتری رامدیریت وکنترل کنم تا موجب پیشرفت تحصیلی دانش آموزم شود📜اقدام پژوهی: چگونه مي توانم دانش آموزان مدرسه راهنمايي را به خوردن قرص آهن ترغيب كنم ؟📜اقدام پژوهی: چگونه توانستم مشکلات رفتاری در سرویس مدارس را بهبود بخشم ؟📜اقدام پژوهی: چگونه توانستم لکنت زبان دانش آموزم را برطرف نمایم📜اقدام پژوهی: چگونه توانستم توانایی دانش آموزان را در حفظ اصطلاحات زیست شناسی افزایش دهم📜اقدام پژوهی: چگونه خلاقیت دانش آموزان کلاس اول را پرورش دادم ؟📜اقدام پژوهی: چگونه می توانیم ترس سامان ازآموزگار و کلاس درس را کاهش دهیم و شاید نهایتاً به طور ک