دریافت فایل با موضوع-تحقیق در مورد مديريت در جامعه آينده 13 ص -

در این پست قصد معرفی فایل .تحقیق در مورد مديريت در جامعه آينده 13 ص . را داریم با ما همراه باشید./تحقیق در مورد مدیریت در جامعه آینده 13 ص ,مدیریت در جامعه آینده 13 ص,دانلود تحقیق در مورد مدیریت در جامعه آینده 13 ص ,مدیریت,در,جامعه,آینده,13,ص/تحقیق در مورد مديريت در جامعه آينده 13 ص /1601075/qy

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 13 صفحه

قسمتی از متن .doc :

مديريت در جامعه آيندهنويسنده : پيتر اف. دراكرمترجم : غلامحسين خانقاييناشر : فرانوبت چاپ : چاپ اول پاييز 1383سيد محمد باقري زاده

پيتر اف. دراكر در پيشگفتار خـــــود مي نويسد: جامعه دچار تحولي بنياني و اساسي شده، انقلاب اطلاعات تنها يكي از عوامل اين تحول بود و شايد بتوان گفت كه حتي نيرومندترين عامل هم نبود. عــــوامل جمعيت شناسي، دست كم به اندازه انقلاب اطلاعات اهميت دارد. در حالي كه انقلاب اطلاعات تنها اوج يك روند جاري بيش از يكصد ساله بود، كاهش جمعيت جوان يك تغيير جهت صددرصد و پديده اي كاملاً پيش بيني نشده بود. ما با يك تغيير جهت صددرصد ديگر هم رو به رو هستيم، كه عبارتست از كاهش مداوم موقعيت توليد كارخانه اي به عنوان فراهم كننده ثروت و شغل، تحــــول بي سابقه ديگر دگرگوني نيروي كار و تجزيه و ويراني آن است.اين تغييرات، به همراه تاثيرات و پيامدهاي اجتماعي انقلاب اطلاعات، محورهاي اصلي بحث اين كتاب است و تغييرات مذكور هم اينك روي داده اند. در واقع، جامعه آينده هم اكنون وجود دارد.در واقع فرض و گزاره اي اصلي و زيربنايي همه فصول اين كتاب اين است كه اهميت تحولات اجتماعي در كاميابي و يا شكست يك سازمان و مديريت آن، به احتمال زياد بيشتر از رويدادهاي اقتصادي خواهد بود. جامعه اطلاعاتي1 - آثار و نتايج انقلابي و واقعي انقلاب اطلاعات تازه دارد احساس مي شود. ولي اين آثار ناشي ازاطلاعات نيستند. ناشي از هوش مصنــوعي، تاثير رايانه ها و پردازشها بر تصميم گيري، سياستگذاري نيستند. همه اين نتايج ناشي از تجارت الكترونيك - ظهور انفجارگونه اينترنت به عنوان يكي از كانال هاي اصلي و شايد مهمترين كانال توزيع جهان گستر كالاها، خدمات و با كمال شگفتي، مشاغل مديريتي و حرفه اي - هستند.اين پديده در حال تغيير و تحول بنياني اقتصادها، بازارها و ساختار صنعت - كالاها، خدمات و جـــــريان آنها - طبقه بندي مصرف كننده، ارزشهاي مصرف كننده و رفتار او و مشاغل و بازارهاي نيروي كار شده است. اما آثار و نتايج اين پديده بر جوامع و امور سياسي و از همه آنها مهمتر بر چگونگي نگرش ما به جهان و جايگاه خود در آن، احتمالاً حتي بيشتر هم خواهد بود. (21)نقش تجارت الكترونيك براي انقلاب اطلاعات نظير راه آهن براي انقلاب صنعتي - پديده اي كاملاً جديد، كاملاً بدون نمونه قبلي، كاملاً غيرمنتظره - است. و باز هم همـــــانند راه آهن در حدود دوقرن پيش، تجارت الكترونيك نيز در حال ايجاد يك ترقي و رونق ممتاز جديد است كه به سرعت اقتصاد، جامعه و امور سياسي را دگرگون مي كند.(32)در جغرافياي ذهني ايجاد شده تـــوسط راه آهن، انسان بر فاصله چيره شد. در جغرافياي ذهني تجارت الكترونيك، فاصله اصلاً محو و نابود شده است. در اين جغرافياي ذهني فقط با يك اقتصاد و يك بازار رو به رو هستيم. (33)آنچه را كه انقلاب اطلاعات ناميده ايم در واقع يك انقلاب دانش مدار است. عامل كليدي در اين فرايند نه الكترونيك، بلكه دانش اداركي است. اين سخن به معناي اين است كه كليد حفظ رهبري در اقتصاد و فناوري در شرف ظهور آينده به احتمال زياد در حفظ موقعيت اجتماعي حرفه اي هاي دانش مايه و پذيرش اجتماعي ارزشهاي آنها قرار دارد. دانشگران كليدي و اصلي اين كسب و كارها به طور قطع كماكان انتظار مشاركت مالي در بهره برداري از ميوه هاي ناشي از كار خود را خواهند داشت. (49)2 - لابد اين ضرب المثل دست اندركاران منابع انسانــــــي را شنيده ايد كه مي گويند شما نمي توانيد يك دست را استخدام كنيد، زيرا هميشه تمام بدن فرد استخدام شده به همراه دست او وارد مجموعه مي شود. حالا اين ضرب المثل را هم از من - دراكر - داشته باشيد كه شما نمي توانيد فقط يك فرد را استخدام كنيد. زيرا همواره همسر او هم وارد ميـــدان مي شود.چگـــــونه بهره برداري دانشگران را اندازه گيري كنيم. ما كار را با طرح سه پرسش از دانشگران شروع مي كنيم. توانائيهاي شما چيست و فعاليت خود را بايد صرف چه كاري كنيد؟ اين سازمان بايد توقع چه كاري را و در چه مدتي از شما داشته باشد؟ و براي انجام كار خود به چه اطلاعاتي نياز داريد و چه اطلاعاتي به ديگران خواهيد داد؟ (55)3 - ما در حال نوسازي سازمانها بر گرد اطلاعات هستيم، زماني كه مديران عامل در مورد حذف سطوح مديريتي و كاهش آنها به تعداد مطلوب صحبت مي كنند، شروع به استفاده از اطلاعات به عنوان يك عنصر ساختاري مي كنند. در بسياري مواقع ما سريعاً به اين واقعيت پي مي بريم كه بيشتر سطوح مديريتي هيچ چيزي را مديريت نمي كنند، بلكه تنها كار آنها تقويت علايم ضعيف صادره از بالا به پايين موسسه است. تصور مي كنم بيشتر مديران عامل نخستين قانون نظريه اطلاعات را در مورد اينكه هر رله اي صداي اضافي و زايد را دو برابر و پيام را



مطالب دیگر:
📜مقاله آموزشی تفسیر سوره قلم📜مقاله آموزشی با كمر درد چه كنیم ؟📜مقاله آموزشی اپیدمیولوژی بالینی و كنترل بیماری های مرتبط با بیوتروریسم بیماری تب مالت ، Brucellosis📜مقاله آموزشی متن انگلیسی و ترجمه دو مقاله : (خطر: سرماخوردگی در پیش است) و ( نجات دادن خاک)📜مقاله آموزشی مقایسه روش های درمانی بیماری پارکینسون در طب جدید و طب سنتی و بررسی دو بیمار📜مقاله آموزشی آشنایی با بیماری آترواسكلروز ، تصلب‌ شرایین ، Atherosclerosis📜مقاله آموزشی ایدز و نوجوانان📜مقاله آموزشی آشنایی با بیماری ایدز📜مقاله آموزشی جنگ ایران و عراق و علل تداوم آن📜مقاله آموزشی بیماری اعتیاد ، خلأ معنوی📜مقاله آموزشی آشنایی با اعتیاد📜مقاله آموزشی عوامل مستعد كننده اعتیاد📜مقاله آموزشی اعتیاد ، ایدز و هپاتیت در زندان📜مقاله آموزشی بهداشت دوران بارداری📜مقاله آموزشی بهداشت صنعتی📜مقاله آموزشی تغذیه و بهداشت مواد غذایی📜مقاله آموزشی علوم بهداشت📜مقاله آموزشی تغذیه و پرورش شتر مرغ📜مقاله آموزشی اهمیت تغذیه در دوره سالمندی📜مقاله آموزشی جنگ خیبر📜مقاله آموزشی سعادت از دیدگاه اسلام و قرآن📜مقاله آموزشی علم دامپزشكی📜مقاله آموزشی جهاد دفاعی در قرآن📜مقاله آموزشی احتیاطات مراقبتی در بیماران تحت درمان با رادیوتراپی📜مقاله آموزشی امداد رسانی در فوریت های پزشكی